Nepřetržitý monitoring cen konkurence dokáže optimalizovat ceny vašich produktů

04.10.2019

Stagnace je v tak živelném prostoru, který skýtá internet, potažmo obchodování po internetu, cestou ke zhoubě, nikoli k maximalizování zisku. Nepřetržitý monitoring cen konkurence je jedním z kroků, jak svoje zisky nepřetržitě zvyšovat. Pro sledování cen konkurence není třeba zaměstnávat pracovní posily, jichž je třeba pro důležité práce přímo v prodejně, k expedici i pro marketing. Jednoduchým nástrojem je robotické sledování a analyzování konkurenčních prodejen, které nabízí společnost Karsa. Díky programům, jež sledují nejen ostatní e-shopy, ale i srovnávače cen v tuzemsku a zemích Evropské unie, a následným propojením s vaším e-shopem lze rychle a jednoduše analyzovat data a pružně na ně reagovat.

Monitoring cen ostatních e-shopů je cestou k maximalizaci zisku o třetinu

Odborné i nezávislé studie, jež se zaměřují na ziskovost obchodů, prokázaly, že monitoring cen jiných e-shopů a následná aplikace na vlastní přeceňování produktů na zákazníky působí velice příznivě. Pokud si tedy necháte zanalyzovat data, kdy zákazníci navštěvují a nakupují ve vaší internetové prodejně nejčastěji - například v čase oběda nebo večerních hodinách - a současně zjistíte (s pomocí speciálně nastaveného programu) pohyb cen u konkurence, můžete pružně reagovat. V nejoblíbenějších časech ceny vlastního zboží prudce snížíte. A výsledek se okamžitě dostaví. Totožné nebo příbuzné produkty budou ve vaší prodejně kupovány více než u konkurence. Vám logicky stoupne zisk, a to až o třetinu. V dlouhodobějším horizontu - například tří měsíců - díky analýze víte, že až 32procentní nárůst znamená v maximalizaci zisku skutečný průlom.

Sledování cen konkurence je jedním z podstatných nástrojů popularizace e-shopu

Internetových obchodů jsou spousty. Dokonce těch, co prodávají podobné zboží jako vy. Jak si přitáhnout a udržet více zákazníků? No přeci přátelským uživatelským prostředím, slevovými akcemi, nabídkou dopravy zdarma, věrnostními kupony i dárky navíc. Nejúčinněji ovšem funguje nižší cena, než mají další prodejny. Sledování cen konkurence vám umožní pružně reagovat, stávající klienty udržet a potenciální k sobě přitáhnout. Neopomeňte tuto podstatnou skutečnost při obchodování a propagaci nabízení svého zboží!